Phorum: speed & power.

Forum Colo Hauteville

Discussion :

Options :

rkte att mina ben

Auteur: Labi1995

Date: 12 juillet 2019, 05:49

Den 9 januari utg?van av Boston Globe presenterade en artikel av David Abel som www.tamarastein.co.uk ber?ttade sin historia om att springa in i en stressfraktur i hans Vibram Fivefingers. Davids ber?ttelse ?r verkligen inte unik eftersom jag har l?st rapporter om ett antal fall av detta h?nder. Jag har emellertid ocks? f?tt m?nga testimonials fr?Nike Air Max Thea Femme n l?pare som framg?ngsrikt har ?verg?tt till de udda t?nskorna och har skadat gamla skador i processen. Det ?r sv?rt att veta varf?r n?gra l?pare har problem i skor och andra (hittills ing?r jag sj?lv) inte, men jag hoppas att n?r fler ber?ttelser blir ber?tta kommer vi att b?rja b?ttre f?rst? det b?sta s?ttet att ?verg? till en extremt minimal k?rsko. Jag har nyligen f?tt ett e-postmeddelande fr?n en kollega som visst gjorde ?verg?ngen till Vibrams v?ldigt l?ngsamt, och har f?tt stor nytta av att byta kontakt. Nedan ?r Robert Ks historia: Jag har varit en vanlig l?pare i cirka 30 ?r. I Nike Air Max Classic BW Damenb?rjan blev jag diagnostiserad av en podiatrist med ?verprotein och har sedan dess k?rt i ortodik. Jag sprang n?gra maraton och s?dan under v?gen. Mina ben b?rjade b?rja klaga p? k?rfrekvensen och avst?nden som omfattas. Ungef?r 10 ?r i min l?pande Nike Internationalist Mujer karri?r b?rjade jag f? obehag i mitt h?gra kn? och h?ger ben i allm?nhet. Jag diagnostiserades d? med en liten riva i menisken p? det kn?et. Jag var redo att g? under kniven tills en bekant av min gruva som hade gjort detsamma p? b?da kn?na, varnade mig om hans ?nger. Efter en andra professionell ?sikt best?mde jag mig f?r att avst? fr?n operationen och hantera sm?rtan med l?mplig f?rst?rkning, str?ckning och vila. Genom mycket f?rs?k och fel, l?rde jag mig slutligen att mina ben bara kunde tolerera att springa var tredje dag, inte oftare.
Under v?gen fick jag ?ven DVT (djup www.arqueoymas.es venetrombos, det vill s?ga blodpropp) i mitt h?gra ben bakom kn?et och en annan i min v?nstra f?rben ca 5 ?r senare. Det ?r sj?lvklart att benen har k?nt mig ?m f?r mer tid ?n vad jag skulle ha f?redragit under dessa ?r. Jag bytte till cykling f?r n?gra ?r sedan Nike Air Max 90 Womens Pink f?r att till?ta mig mer frekvent aerob konditionering. Jag kan cykla sm?rtfri s? jag hade ganska mycket gett upp p? att springa. Sedan fick vi en hyperaktiv valp ungef?r 2 ?r sedan. Han kr?vde ?vning s? jag fastnade i l?parskor och arbetade mina ben tillbaka till 5-6 miles s? jag kunde f?rs?ka b?ra ut hunden. Genom att rampa upp k?rstr?ckan mycket l?ngsamt och ta hand om vila och str?ckning, k?nde mina ben toleranta. F?r ett ?r sedan fick jag vind av VFFs och b?rjade pining f?r dem. Min fru gav mig ett par Sprints till min f?delsedag i augusti. Efter att ha f?tt dem l?ste jag en massa bloggar p? n?tet och l?rde mig att jag verkligen beh?vde arbeta l?ngsamt i dem. Med www.charleedrew.co.uk mina tidigare erfarenheter med mina ben, som ringde mig sant, s? tog jag ett r?d till hj?rtat. Jag b?rjade med korta promenader runt om i grannskapet och ?kar l?ngsamt Nike Air Max 90 Femme Rose varaktigheten. N?r jag ?ntligen b?rjade springa i dem, kartlade jag ut n?gra dubbla rutter i mitt grannskap som skulle till?ta mig att springa f?rst i mina VFFs, sluta tillbaka mitt hus och byta tillbaka till mina vanliga skor f?r att avsluta min session. Jag skulle springa minst 3 g?nger p? ett visst avst?nd i mina VFFs innan jag steg upp k?rstr?ckan. Det tog mig n?gra m?nader att f? upp till 6 miles i min VFFS. De senaste tv? veckorna var tortyr f?r mig f?r att jag kom till att dra mig p? mina gamla skor. Men jag best?mde mig f?r att vara fokuserad. ?h, och jag drog orthotics l?ngs v?gen. N?r jag kunde g?ra min 6 mils v?g med mina VFFs, fastnade jag med min 3 dagars Adidas Superstar Mujer rutin. Men jag m?rkte att mina ben k?nde sig bra efter varje k?rning och till skillnad fr?n k?rningar i mina gamla r?relseskor, verkade inte beh?va de 3 dagars vila. Men Nike Air Max Classic BW Womens jag har k?rt var tredje dag s? l?nge jag tyckte inte att jag skulle trycka p? min tur. Efter n?gra veckor best?mde jag mig emellertid att f?rs?ka varannan dag. Visst nog, ingen sm?rta! Jag har gjort varannan dag i ett par veckor nu och k?nner att jag kunde g? upp till varje dag om jag k?nde mig som den. Jag tror att jag v?ntar ett tag f?r det!
Voir:
Options:
Sujet(s) Lu Ecrit par Déposé le
rkte att mina ben 110 Labi1995 12/07/19 05:49

Options :

Seules les personnes enregistrées peuvent poster sur ce forum.