Phorum: speed & power.

Forum Colo Hauteville

Discussion :

Options :

n styrkans sida

Auteur: Labi1995

Date: 16 septembre 2019, 05:24

?mnet att springa fotsp?r ?r en het just nu i det l?pande samh?llet. ?ven om det visserligen bara ?r ett enda element i den ?vergripande l?pande g?ngen, ?r det en som l?pare har fastnat p? p? grund av det uppenbara f?rh?llandet till skor (t.ex. h?lh?jd, d?mpning osv.), Och det ?r en av de l?ttare g?ngaspekterna f?r en l?pare att medvetet fokusera p? n?r de ?r ute p? v?gen eller leden. Den stora majoriteten av l?pare sl?r med h?len n?r de tr?ffar Nike Air Max 2017 Donne marken, och den senaste minimalistiska l?pningstrenden har lett till att fler och fler l?pare antar att v?xla till en mer mellanfot eller framfotslandning stil. ?ven om det finns anekdotiska bevis d?r ute som st?der skiftet, vad vi inte Nike Roshe Run Mujer definitivt vet, ?tminstone ur ett vetenskapligt perspektiv, ?r huruvida en ?verg?ng fr?n en h?lstrejk till en mittfots- eller framfots strejk kommer att resultera i en mer effektiv g?ng, eller en som ?r mindre ben?gna att orsaka skador. Tja, h?r ?r en annan anekdot, den h?r g?ngen fr?n elitl?paren Dathan Ritzenhein. Om du inte vet vem Ritzenhein ?r, satte han USA: s rekord f?r 5K f?rra ?ret (sedan bruten av Bernard Lagat) och representerade USA i maraton vid OS-sommaren 2008 i Peking. I en artikel p? Runner's World-webbplatsen av Peter Gambaccini diskuterar Riteznehein sina planer f?r att t?vla i New Nike Air VaporMax Womens York City Marathon i h?st, samt hur han har ?ndrat sin g?ng till fr?n en h?l till en mittfots strejk f?r att hj?lpa till att hantera vissa ?terkommande skador. Hans tr?nare p? Nike, Alberto Salazar, diskuterar ocks? Ritzenhiens g?ngf?r?ndring. Nike Air Max 90 Womens Det jag gillar med den h?r artikeln ?r att den visar hur en elit k?nner f?r ?verg?ngen fr?n h?l till fotfot, och ocks? att han har n?gra personliga idiosynkratier i sin anatomi som kr?vde skomodifieringar. Alltf?r ofta gl?mmer vi att vi m?nniskor ?r mycket varierande, och att det som fungerar f?r en kanske inte fungerar f?r alla. ”Dathan forts?tter att ha n?gra fotproblem som han haft i flera ?r. Jag hade t?nkt att bara genom att h?lla honom p? mjuka ytor och se till att han hade ?terh?mtat sig att detta skulle tas hand om. Men han fortsatte att ha metatarsala problem ... ... Vi beslutade Nike Air Max 270 Mens ?ntligen att g?ra n?gra djupg?ende studier. Gordon Valiant, som ?r chef f?r biomekanik f?r Nike, gjorde en utv?rdering av Dathan och han kunde hitta n?gra saker som var unika f?r Dathan - precis som han k?r och hur han sl?r foten. Med det har Nike Air Max 90 Damen vi modifierat inl?gg - jag skulle inte kalla dem ortotik, jag skulle bara kalla dem en insats i skon med en typ av utgr?vningstyp i detta omr?de d?r han har en onormal kraft n?ra sin tredje metatarsal (p? hans h?gra fot). Och med det verkar det ha lindrat hans symtom fullst?ndigt ... ”” Jag var definitivt mer en h?l-anfallare, s? jag kommer definitivt att g? vidare till mitt mittfot. Jag skulle inte s?ga att jag kommer upp till t?n. Jag tror att jag ?r mer effektiv f?r maraton om jag ?nd? h?ller mig mer i en fotfot. Men definitivt, kroppens h?llning och mitt steg, det ?r allt som bara har slagit Nike Air Max 270 Femme igenom. Ursprungligen var problemet att vi f?rs?kte fokusera enbart p? att ?ndra det utan att vara tillr?ckligt starka f?r att g?ra det. Vi ?tergick till att f?rs?ka bygga upp det fr?n styrkans sida s? att det (stegf?r?ndringen) naturligtvis Nike Air VaporMax Mens tog ?ver ist?llet f?r att f?rs?ka t?nka p? det medvetet. S? det ?r den punkten d?r vi skulle g?ra just nu; Det ?r bara en undermedveten sak och jag beh?ver inte medvetet t?nka p? att ?ndra min form l?ngre. ”Det jag gillar med dessa citat ?r att det visar att Ritzenhein verkar ha gynnats b?da av en f?rst?else f?r hans individuella anatomi (dvs. hans metatarsal Nike Air Max 90 Femme Rose struktur), samt en f?rskjutning i g?ng. Det visar ocks? vikten av en l?ngsam styrkesuppbyggnad n?r du f?rs?ker f?r?ndra ditt steg till en mer mellanfot eller framfot (n?got som alla som f?rs?ker springa i Vibram eller barfota ?r v?l medvetna Nike Air Max Classic BW Dames om). Det kommer att vara intressant att se om / hur Dathans nya springform kommer att tj?na honom p? NYC i h?st - jag kommer definitivt att dra ?t honom!
Voir:
Options:
Sujet(s) Lu Ecrit par Déposé le
n styrkans sida 120 Labi1995 16/09/19 05:24

Options :

Seules les personnes enregistrées peuvent poster sur ce forum.