Phorum: speed & power.

Forum Colo Hauteville

Discussion :

Options :

Ik neem aan dat dit

Auteur: Labi1995

Date: 23 avril 2019, 10:17

Vlak voordat ik vorige week op een kampeertrip vertrok ontving ik een e-mail van Amby Burfoot die me wees op een samenvatting van een paper die gepresenteerd moest worden tijdens de 2011 meeting van de International Society of Biomechanics. De studie, getiteld "Foot Strike voorspelt niet de laadsnelheid tijdens Shod of Barefoot Running", werd uitgevoerd door een groep onderzoekers uit Oregon onder leiding van James Becker. Amby schreef een bericht Nike Air Max 90 Mens Blue over de studie op zijn Peak Performance-blog en nam deze regel op: "Ik twijfel er niet aan dat biomechanici met een ander perspectief veel zullen vinden om te ontleden en te debatteren met het Oregon-team. Dat is wat Ph.D. voor de lol doet. Immers, als Ph.D. met interesse in de biomechanica, neem ik het aas en heb Nike Air Max 2017 Femme mijn plezier. De onderzoekers hadden 11 onderwerpen met gewone onderwerpen over een force plate lopen, hetzij in schoenen of op blote voeten, en registreerden de resulterende grondreactiekrachten. In het bijzonder berekenden ze de verticale laadsnelheid, wat in essentie de snelheid is waarmee de voet aanvankelijk de grond raakt. Het laadpercentage is van belang omdat sommige studies hebben gesuggereerd dat het mogelijk verband houdt met een hogere incidentie van letsels, zoals stressfracturen. Ze berekenden ook een variabele die bekend staat als 'strike index' (SI) van de voet voor elk individu - dit is in feite een waarde van nul tot één die je vertelt op welk punt van de hiel tot de top van de tenen de voet initieel contact maakt met de grond (een waarde van 0 zou ver achter op de hiel liggen, een waarde van 1 zou op de Nike Air Max Classic BW Dames toppen van de tenen liggen). Hun doel was om te bepalen of de stakingsindex een goede voorspeller was van de verticale laadsnelheid. Met andere woorden, be?nvloedt de locatie waarop de voet het eerste contact maakt met de grond de snelheid waarmee de botsing plaatsvindt. De studie concludeerde dat pasindex geen goede voorspeller is van de laadsnelheid voor zowel geschoeide of blootsvoetslopers, hoewel de laatste relatie was bijna significant met een p-waarde van 0,06 (een p-waarde van 0,05 of minder wordt meestal als een significant resultaat beschouwd). De auteurs wezen er ook op dat de meeste hardlopers een middenvoetaanval namen bij het overschakelen naar blote voeten, en dat degenen die hielden te hakken toeslaan wanneer op blote voeten een toename van de verticale laadsnelheid werd ervaren. Dit is de reden waarom ik het niet Nike Air Max 97 Dam eens ben met de bewering van Amby dat "het team van de University of Oregon zal melden Nike Air Max 95 Mujer dat hun laboratoriumtests niet ondersteunen dat de voorvoet opvallend de" momentele belastingssnelheid "ten opzichte van de achtervork vertraagt." het laat zien dat de achtervoet die in gedempte schoenen loopt, niet verschilt van de middenvoet / voorvoet die loopt op blote voeten - degenen die bleven blootsvoets toen ze blootsvoets een verhoogde belasting ervoeren (zoals ook werd aangetoond door Lieberman et al., 2010). Met andere woorden, schoenen stellen ons in staat om aan te vallen met een strike met een laadsnelheid die vergelijkbaar is met de snelheid die we zien als we op blote voeten slaan, en laadpercentages van beide zijn veel minder dan als we hielden toen we op blote voeten liepen. Het onderzoek slaagde er ook niet in om een ??Adidas Ultra Boost Dam significante verschil in verticale laadsnelheid tussen de niet-geschoorde en niet-aangedane Nike Air Max 270 Femme omstandigheden, en gaf aan dat dit te wijten kan zijn aan een grote mate van inter-individuele variatie in respons. Ik zou ook suggereren dat het regelmatig betrokken zijn van hardlopers die abrupt overschakelen naar hardlopen op blote voeten hier ook bij betrokken kunnen zijn, zoals Lieberman et al., 2010 aangaven dat een meerderheid van hun gewoonlijk onbeslagen hardlopers lagere laadsnelheden hadden dan hielhakken bij blootsvoets lopen (dit ondanks het feit dat het verschil tussen de twee groepen niet significant was). Met andere woorden, een leerproces kan betrokken zijn als het gaat om blootsvoets lopen en vermindering van impact (zie dit abstract van dezelfde ISB-bijeenkomst voor meer informatie hierover). Ik neem aan dat dit Nike Air Max TN Mujerabstract ondersteuning lijkt te bieden voor een aantal observaties die in de literatuur bestaat. In het Adidas Superstar Femme bijzonder lieten Lieberman et al., 2010, ook zien dat het slaan van de hiel in een zachte schoen resulteert in een verticale laadsnelheid die niet verschilt van die van personen die als blote voeten slaan (zie figuur 2b van hun Nature-papier). Wat echter wel anders is, is dat ledematen in de verschillende omstandigheden de impactbelasting op verschillende manieren waarschijnlijk aankunnen.
Voir:
Options:
Sujet(s) Lu Ecrit par Déposé le
Ik neem aan dat dit 86 Labi1995 23/04/19 10:17

Options :

Seules les personnes enregistrées peuvent poster sur ce forum.